Social Icons

Επανάληψη μήτηρ πάσης μαθήσεως


Επανάληψη μήτηρ πάσης μαθήσεως! Αυτή είναι μια πάρα που γνώση φράση που συνήθιζαν να λένε οι αρχαίοι μας πρόγονοι. Φυσικά ήταν γνωστό από τα αρχαία χρόνια για να αποκτήσει κάποιος γνώση σε ένα αντικείμενο χρειάζεται να επαναλάβει αρκετές φορές την ίδια διαδικασία.
Έχετε αναρωτηθεί πόσες φορές έχει τρέξει ο Σουμάχερ μια πίστα με την φόρμουλα ένα, πριν κάνει ένα παγκόσμιο ρεκόρ;
Έχετε αναρωτηθεί πόσα σούτ προπόνησης είχε κάνει ο Τζόρνταν για να μπορεί να σκοράρει ανά πάσα στιγμή σε έναν αγώνα;
Παρακάτω θα βρείτε το κείμενο - άρθρο που έχω πάρει από την ιστοσελίδα  του γκρανμέτρ και ψυχολόγο κ. Ίγκορ Σμίρνοβ.
Για την καλύτερη απόδοση του νοήματος το έχω μεταφράσει αυτολεξεί στα Ελληνικά.


"Το ξέρω ήδη..."


Το ξέρω ήδη” – Ακούω αυτή την φράση αρκετά συχνά από πολλούς και διαφορετικούς σκακιστές. Γι’ αυτό το λόγο θα είναι το θέμα αυτού του άρθρου. Πολλοί παίχτες σκέφτονται ότι ξέρουν όλα τα βασικά στο σκάκι ήδη, και δεν θέλουν να τα μελετήσουν ξανά.
Πραγματικά αυτό είναι μια αυταπάτη, και είναι μια πολύ κοινή αυταπάτη. Αυτή η ιδέα δεν είναι τόσο αβλαβής όσο φαίνετε, επειδή  σταματά την πρόοδο κάποιου στο σκάκι. 
Ας το συζητήσουμε πιο συγκεκριμένα. Θα επιθυμούσα να σας υποβάλω μια ερώτηση: “Ξέρετε τι είναι η ποζισιονέλ θυσία;”
Εάν η απάντησή σας είναι "ναι"  – έπειτα, παρακαλώ,  κάνετε το ακόλουθο:




1. Βρείτε τελευταία 50 παιχνίδια σας.
Ελπίζω ότι συλλέγετε τα παιχνίδια σας και τα σώζετε σε μια χωριστή βάση δεδομένων. Διαφορετικά, σας συστήνω έντονα να το ξεκινήσετε, επειδή η αυτό-ανάλυση είναι ένας από τους κύριους τρόπους για την πρόοδο στο σκάκι. 
Όταν δημιουργήσετε μια τέτοια βάση δεδομένων, θα βρείτε εύκολα τα τελευταία 50 παιχνίδια σας. 
2. Κοιτάξτε αυτά τα 50 παιχνίδια και ξεχωρίστε αυτά που κάνατε μια ποζισιονέλ θυσία.
Στο τέλος, παρακαλώ, υπολογίστε  σε πόσα παιχνίδια κάνατε ποζισιονέλ θυσία.


ΣΗΜΕΙΩΣΗ: “ποζισιονέλ θυσία.” Είναι μια διαισθητική απόφαση, όταν δεν μπορείτε να αποδείξετε την ορθότητά της  με συγκεκριμένες βαριάντες. 
Παρακαλώ, εκτελέστε αυτό το βήμα και μόνο έπειτα διαβάστε το κείμενο παρακάτω. 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
  • Εάν κάνατε μια ποζισιονέλ θυσία σε 5 παιχνίδια (ή λιγότερα) – έπειτα δυστυχώς, δεν χρησιμοποιείτε αυτό το όπλο τακτικά.  Κατά συνέπεια  ΔΕΝ ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ – δεν κατέχετε την τεχνική του.
  • Εάν κάνατε μια ποζισιονέλ θυσία σε 10 παιχνίδια – έπειτα το αποτέλεσμά σας είναι κανονικά (όχι άριστα, αλλά είναι ΕΝΤΑΞΕΙ). Σημαίνει ότι ξέρετε πραγματικά τι είναι η ποζισιονέλ θυσία, αλλά πρέπει να βελτιώσετε τις δεξιότητές σας σε αυτό το θέμα. 


Τι προσπαθώ να εξηγήσω με αυτήν το τέστ;
Υπάρχουν 2 επίπεδα γνώσης:
1. Όταν ξέρετε κάτι (έχετε ακούσει γι’ αυτό).


2. Όταν η γνώση γίνεται  μέρος της προσωπικότητάς σας.  Όταν την χρησιμοποιείτε αυτόματα. Όταν ενσωματώνεται στη συνηθισμένη διαδικασία σκέψης σας. Σε αυτήν την περίπτωση, δεν πρέπει να επαναλάβετε αυτήν την γνώση, επειδή δεν πρόκειται να την ξεχάσετε ποτέ.
Βλέπετε ότι υπάρχει μια μεγάλη διαφορά μεταξύ αυτών των 2 επιπέδων.  Μόνο το 2ο επίπεδο γνώσης σας επιτρέπει ΝΑ ΤΟ ΕΦΑΡΜΟΣΕΙ και ΝΑ ΠΑΡΕΤΕ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ. 
Γι’ αυτό το λόγο η φράση “το ξέρω ήδη” είναι τόσο επικίνδυνη. Όταν σας ΦΑΙΝΕΤΑΙ ότι ξέρετε κάτι, σταματάτε να προσπαθείτε να βελτιωθείτε σε αυτό. Κατά συνέπεια σταματάτε την ανάπτυξη σας στο σκάκι. 
Συμπεράσματα
1.                   Μην αξιολογήστε γενικά. Προσανατολίστε απλώς στα ΓΕΓΟΝΟΤΑ (στα πρακτικά αποτελέσματά σας).  Κατόπιν θα αξιολογήσετε πραγματικά τις δεξιότητές σας. 

2.                   Μην σκέφτεστε ότι ήδη ξέρετε κάτι, έως ότου αρχίζετε να το εκτελείτε αυτόματα και εφόσον παίρνετε συχνά ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ από αυτή την ικανότητα. 

3.                    Όταν μελετάτε τις σειρές μαθημάτων μου – εκτελέστε ΟΛΟΥΣ τους στόχους σοβαρά. 


Λαμβάνω πολλά μηνύματα από τους μαθητές μου. Γι’ αυτό γνωρίζω ποιοι μαθητές μου πετυχαίνουν τα καλύτερα αποτελέσματα. Εκτελούν ΟΛΟΥΣ τους στόχους μιας σειράς μαθημάτων,  ακόμα και όταν φαίνεται περιττό γι’ αυτούς. Μετά από λίγο χρόνο απέκτησαν εξαιρετικά πρακτικά αποτελέσματα και κατάλαβαν γιατί μερικοί στόχοι ήταν τόσο σημαντικοί. Επιτρέψτε μου να σας αναφέρω μερικά e-mail από μαθητές μου:


==========================
Γεια σου GM


Θέλω να σου μεταφέρω την εκτίμησή μου που μου μετέφερες την γνώση. Είμαι κυριολεκτικά μαγεμένος από τα λόγια και τις συμβουλές σου. Είμαι πρόθυμος να βελτιωθώ και να αγωράσω την επόμενη σειρά μαθημάτων που θα μου προτείνεις. Χίλια ευχαριστώγια την συμβολή σου!
Atte Mario Almeida
==========================


Ευχαριστώ πολύ για την τόσο γρήγορη  αποστολή της σειράς μαθημάτων. Μόλις είδα το πρώτο μάθημα και είμαι πολύ εντυπωσιασμένος. Θα προχωρήσω αργά στην μελέτη για να αποκομίσω όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες μπορώ από αυτό.
Mikel Smaci
==========================


Τέτοιοι άνθρωποι (οι οποίοι μελετούν σοβαρά και όλα τα υλικά της σειράς μαθημάτων )  πάντα έχουν μια καλή πρόοδο.


Αφ' ετέρου υπάρχουν μερικοί άνθρωποι που  "τα ξέρουν όλα  ήδη". Μου γράφουν κάτι σαν αυτό: "εξέτασα το μάθημά σας"... "Αλλά το ξέρω ήδη αυτό, οπότε το προσπέρασα.
" Είναι λίγο αστείο για εμένα να διαβάσω τέτοια ηλεκτρονικά μηνύματα  Οι σειρές μαθημάτων μου περιέχουν τις συστάσεις, οι οποίες βοήθησαν εμένα αλλά και αρκετούς από τους μαθητές μου για να γίνουν  παίχτες με τίτλο. Έτσι όταν ένας παίχτης του 2000 ΕΛΟ λέει ότι  "το ξέρει ήδη", τότε πραγματικά αμφιβάλλω. 
Έτσι η φράση  "το ξέρω ήδη"  μπορεί να σταματήσει την πρόοδό σας στο σκάκι. Να είστε προσεκτικοί! 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Στο τέλος θα επιθυμούσα να σας δώσω έναν στόχο: 






Παίζουν τα λευκά.


Πρέπει να βρείτε την καλύτερη κίνηση για τον λευκό. You need to find the best move for white. Βεβαίως πρέπει να σκεφτείτε από μόνοι σας (χωρίς την βοήθεια του υπολογιστή).
Θα δείτε την απάντηση σύντομα.


© 2009 – 2011, Smirnov Igor. All rights reserved.


Πηγή εδώ!

Μπορείτε να βρείτε «τα μυστικά των γκρανμέτρ»:

Στα Αγγλικά, πατώντας εδώ:

Στα Ελληνικά πατώντας εδώ:

Στα Ιταλικά πατώντας εδώ:

Δεν υπάρχουν σχόλια: