Το σκάκι είναι ένα πνευματικό παιχνίδι, το οποίο μπορούν να παίξουν όλοι οι άνθρωποι ανεξαρτήτως ηλικίας, σωματικής διάπλασης και κοινωνικής τάξης. Είναι ένα παιχνίδι που διδάσκει την ευγενή άμιλλα, τον σεβασμό και την πειθαρχεία. Βοηθάει στην ωρίμανση και την απόκτηση υπευθυνότητας. Διευκολύνει την συμμετοχικότητα, την κοινή προσπάθεια και την κοινωνική ένταξη.
Όλη αυτή την πολύ όμορφη εικόνα μπορούν να καταστρέψουν κάποιοι, μέσα σε πολύ λίγα λεπτά…
Όχι, δεν είναι κάποιοι που θέλουν εσκεμμένα να καταστρέψουν την εικόνα του σκακιού, όμως δεν έχουν διδαχτεί ή δεν έχουν κατανοήσει όλες τις παραπάνω αρετές του σκακιού και τυφλώνονται από τον εγωισμό τους, που τους οδηγεί σε ακραίες αντιδράσεις.
Πρόσφατα σημειώθηκε ένα εξαιρετικά δυσάρεστο περιστατικό. Σε έναν αγώνα όπου οι αναμετρήσεις είχαν περισσότερο τυπικό χαρακτήρα, γιατί είχε ήδη κριθεί το αποτέλεσμα.
Λόγος διένεξης: ΚΑΝΕΝΑΣ!
Ο παίχτης με τα λευκά (Λ), κάποια στιγμή πιάνει τον πύργο του, τον μετακινεί σε ένα τετράγωνο και τον ξαναφήνει στο τετράγωνο που ήτανε. Ο παίχτης με τα μαύρα (Μ), ο οποίος ήταν όρθιος, τρέχει στην σκακιέρα του και αρχίζει να φωνάζει. Και οι δύο παίχτες, με πλούσιο λεξιλόγιο και χειριζόμενοι άπταιστα την ελληνική γλώσσα, επαναλάμβαναν:
(Μ) – Θα παίξεις τον πύργο!
(Λ) – Όχι δεν θα παίξω τον πύργο!
(Μ) – Θα παίξεις τον πύργο σου λέω!
(Λ) – Όχι δεν θα παίξω τον πύργο σου λέω!
(Μ) – Σου είπα θα παίξεις τον πύργο!
(Λ) – Σου λέω δεν θα παίξω τον πύργο!
Και όλος αυτός ο διάλογος συνεχίστηκε για δέκα λεπτά περίπου ΜΕΣΑ στον χώρο των αγώνων και ενώ οι υπόλοιποι παίχτες συνέχιζαν, δηλαδή προσπαθούσαν να συνεχίσουν τους αγώνες τους.
Τι θα γινόταν αν κέρδιζε ο (Μ); Τίποτα. Δεν θα άλλαζε το αποτέλεσμα της ομάδας του.
Τι θα γινόταν αν κέρδιζε ο (Λ); Τίποτα. Δεν θα άλλαζε το αποτέλεσμα της ομάδας του.
ΓΙΑΤΙ έγινε αυτό; Γιατί ο (Λ) δεν παραδέχτηκε ότι έκανε μια λάθος κίνηση που χάνει το παιχνίδι. Γιατί ο (Μ) δεν μπορούσε να φερθεί πολιτισμένα, να σταματήσει το ρολόι του και να αναφέρει το γεγονός στον αρχηγό του. Γιατί όταν θέλουμε κάτι δεν φωνάζουμε περισσότερο, αλλά χρησιμοποιούμε επιχειρήματα! Για οποιαδήποτε διαφωνία έχουμε με τον αντίπαλό μας σταματάμε το ρολόι και καλούμε τον διαιτητή. Τίποτα περισσότερο και τίποτα λιγότερο. Στο ομαδικό πρωτάθλημα απλά το αναφέρουμε στον αρχηγό μας και αυτός αποφασίζει.
Η συμπεριφορά και των δύο παιχτών είναι απαράδεκτη, ο (Λ) ξεκίνησε να προκαλεί και ο (Μ) ξεκίνησε να φωνάζει. Και οι δύο δώσανε ένα πολύ κακό παράδειγμα συμπεριφοράς το οποίο πρέπει να τιμωρηθεί.
Εφόσον οι ίδιοι δεν έχουν το σθένος να στείλουν μια απολογητική επιστολή προς τον αντίπαλό τους, μιας και οι δύο έσφαλαν, απολογητική επιστολή προς τα σωμάτια τους και τους υπόλοιπους σκακιστές που συμμετείχαν στο πρωτάθλημα, θα πρέπει να έρθουν στην δύσκολη θέση οι ομάδες τους και να επιβάλουν ποινή – αποκλεισμό για τους προσεχείς μήνες. Να μην έχουν δικαίωμα συμμετοχής, και οι δύο, σε διάφορες εκδηλώσεις της ένωσης τους.
Παράβαση που δεν τιμωρείτε συνεχίζει να υφίσταται και παρακινεί κι άλλους να διαπράξουν τα ίδια σφάλματα.
Σίγουρα θα τους κάνει καλό να δούνε πώς συμπεριφέρονται και την αγωγή που δείχνουν τα παιδιά της περιοχής τους!
Βλέποντας τους αγώνες ως θεατές:
Ο (Λ) θα διαπιστώσει πώς ακόμη και ένα παιδί κάτω των δέκα ετών μπορεί να σκεφτεί και να αποφασίσει υπεύθυνα πριν κουνήσει ένα κομμάτι.
Ο (Μ) θα διαπιστώσει πώς η ομάδα είναι πιο σημαντική από το αποτέλεσμα που θα κάνει ο ίδιος στην σκακιέρα του.
Είναι μια τιμωρία για το καλό τους! Εμείς τους αγαπάμε όλους ακόμη και με τα ελαττώματα τους, όμως αν αυτοί δεν θέλουν διορθώσουν τα ελαττώματα τους, θα πρέπει να τους απομακρύνουμε από το υγιές κοινωνικό σύνολο του σκακιού. Υπάρχουν και άλλα αθλήματα, όπως το ποδόσφαιρο που μπορεί να πάει κάποιος στην εξέδρα και να φωνάξει, να βρίσει, να πετάξει κέρματα κτλ… Στο σκάκι δεν θέλουμε τέτοιες συμπεριφορές! Και κανένας γονιός δεν θα ήθελε να αφήνει το παιδί του σε έναν χώρο όπου κάποιοι τσακώνονται, μαλώνουν ή φωνάζουν.
Προτάσεις – άλλες συμπεριφορές:
Αν για παράδειγμα στην θέση του μαύρου κάθονταν ένας άλλος σκακιστής των Ιωαννίνων θα αντιδρούσε κάπως έτσι.
Σκακιστής Α) Θα εκνευριζόταν. Ίσως θα κοκκίνιζε από τον θυμό, γιατί ο (Λ) δεν τον σέβεται και προσπαθεί να τον εξαπατήσει. Θα σταματούσε το ρολόι. Θα πήγαινε στον αρχηγό της ομάδας του. Θα του ζητούσε ευγενικά να μιλήσουνε, για να του εξηγήσει τι συνέβη. Θα περίμενε από τον αρχηγό της ομάδας του, που είναι ένα πρόσωπο κύρους και γνώστης των κανονισμών, να λύσει το πρόβλημα σε συνεργασία με τον αρχηγό της αντίπαλης ομάδας και τον διαιτητή. Το πιθανότερο ήταν ο (Λ) να αναγκαστεί να παίξει την κίνηση και να χάσει την παρτίδα.
Σκακιστής Β) Θα τον κοιτούσε απορημένος. Θα χαμογελούσε γιατί ξέρει ότι αφού έπιασε τον πύργο του πρέπει να τον κουνήσει, άρα έχει χάσει ήδη την παρτίδα. Μόλις ο (Λ) θα άφηνε τελικά τον πύργο του στο ίδιο τετράγωνο, θα έπιανε τον πύργο, θα τον τοποθετούσε στο τετράγωνο που πήγε να τον παίξει ο (Λ), θα του πατούσε και το ρολόι και θα σκέφτονταν σαν να μην συνέβαινε τίποτα. Το πιθανότερο ήταν να εκνευρίζονταν πιο πολύ ο (Λ) και να ξεκινούσε αυτός να φωνάζει. Αυτή θα ήταν η στιγμή που παίχτης με τα μαύρα κομμάτια απλά θα καλούσε τον αρχηγό του να επέμβει
10 σχόλια:
Ήμουν εκεί... και τη στιγμή που έγινε το περιστατικό είχα πίεση χρόνου. Είχα κερδισμένη θέση εδώ και 20 κινήσεις και δεν μπορούσα να βρω πως να την μετατρέψω σε υλικό. Ο χρόνος όμως κυλούσε και αν δεν έκανα κάτι να πιέσω στη σκακιέρα θα κατέληγε σε ισοπαλία ίσως και ήττα λόγω χρόνου. Σε αυτή τη κρίσιμη στιγμή άρχισαν να ακούγονται φωνές. Τα δεπτερόλεπτα κυλούσαν, οι φωνές γινόντουσαν όλο και πιο δυνατές και τα κομμάτια στη σκακιέρα μου χάνονταν πίσω από τα μαύρα και άσπρα τετράγωνα. Και εκεί έκανα το λάθος που μου στοίχησε τη παρτίδα.
Ξέρετε ποιο ήταν το πρόβλημα; Το μεγαλύτερο πρόβλημα; Αυτό που υπήρχε σε όλους τους γύρους που παίξαμε μεταξύ μας... Όταν τα παιδάκια σήκωναν το χέρι τους, περίμεναν ώρα... και κανείς δεν πήγαινε στη σκακιέρα να δει τι έγινε και να καταχωρήσει το αποτέλεσμα. Όταν ψάχναμε ρολόγια και παρακαλούσαμε κάποιον να μας τα ρυθμίσει. Όταν κανείς δεν γνώριζε πότε θα ξεκινήσουν οι γύροι... όταν χτυπούσαν κινητά ενώ εμείς παίζαμε... Αφού ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ ΔΙΑΙΤΗΤΗΣ! Αυτό ήταν το πρόβλημα. Γιατί αν υπήρχε διαιτητής, θα είχε δει τι συνέβη, ο πανικοβλημένος και αδικημένος σκακιστής δεν θα χρειαζόταν να ορύεται και όλα καλά.
Αν λοιπόν πρέπει να τιμωρήσετε κάποιον, να τιμωρήσετε την διοργάνωση και όποιον ευθύνεται για τη κακή της λειτουργία αυτήν. Και αυτό είναι το πιο αντικειμενικό και δίκαιο κατά τη γνώμη μου.
Το δυσάρεστο γεγονός, στην πραγματικότητα, εξελίχθηκε ως εξής:
Ο λευκός (κ. Ζιώγας Χρήστος) πιάνει τον πύργο του από το ζ1, τον πηγαίνει στο θ1 και ενώ συνεχίζει να τον κρατάει, τον αφήνει πίσω στο ζ1. Εγώ, ενώ ήμουν σε απόσταση λιγότερη από δύο μέτρα, είδα τον λευκό να πιάνει τον πύργο του και αμέσως γύρισα πίσω στη θέση μου. Μόλις όμως πέρασαν 30 δευτερόλεπτα, ο λευκός μου είπε “εεεεεε ζαντούμπ” και εγώ αμέσως απάντησα “εεεεε κανένα ζαντούμπ, αφού πιάσατε τον πύργο σας, πρέπει να τον παίξετε”. Τότε έλαβα την απάντηση “εεεεεε όχι δεν θα τον παίξω”!!!
Τότε εγώ, εμφανώς τσαντισμένος, ΣΤΑΜΑΤΗΣΑ το ρολόι (προφανώς έκανα λάθος, γιατί έπρεπε να τον αφήσω να παίξει πρώτα, την κίνηση που ήθελε και μετά αν δεν κούναγε τον πύργο, να φώναζα τον διαιτητή) και ρώτησα ποιος ήταν ο διαιτητής των αγώνων. Η απάντηση ήρθε άμεσα από τον αρχηγό της ομάδας μου Παπαγεωργίου Γιάννη, ο οποίος φώναξε τον διαιτητή (κ. Δερέκα Γιάννη). Ο κ. Δερέκας άκουσε τη διαφωνία μας και ερχόμενος προς το μέρος μας, ακούει τον κ. Ζιώγα να του καταμαρτυρά ότι έπιασε τον πύργο του για να τον διορθώσει. Αδυνατώντας τότε να πάρει άμεσα απόφαση, μετά από προτροπή δική μου, η διαμάχη συνεχίστηκε εκτός του αγωνιστικού χώρου. Εκεί ειπώθηκαν πολλά, εκ των οποίων θα αναφέρω μόνο τα δύο που με στεναχώρησαν περισσότερο. Ο κ. Ζιώγας εκεί είπε “εεεε μα τώρα και το αριστερό μου πόδι να κούναγα, αυτός θα μου έλεγε να παίξω τον πύργο μου” και επίσης η φράση του, “καλά τώρα, δεν φτάνει που πέταξες όλα τα κομμάτια σου, τώρα που χάνεις δεν το παραδέχεσαι. Άντε πάμε μέσα να σου χαρίσω την ισοπαλία”. Η απάντησή μου ήταν άμεση και σαφής, “δεν θα σας χαρίσω ούτε το μισό βαθμό, θα πάρω ολόκληρο το βαθμό, αν θέλω τη νούλα έχω και διαρκές σαχ”, όπως και τελικά έγινε, αφού ποτέ εν παίχτηκε ο πύργος του ζ1.
Και τώρα θα ήθελα να αναφερθώ σε αρκετά λάθη-παραλείψεις του κ. Καίσαρη που αλλοιώνουν την αλήθεια:
ι) Το αποτέλεσμα μέχρι εκείνη την ώρα ήταν 5-4 κατά του Σ.Ι.Σ και αντί να γίνει το 5-5 έγινε το 5.5 – 4.5. Ευτυχώς ο Σ.Ι.Σ. Κέρδισε τις δύο εναπομείναντες σκακιέρες και το θέμα έκλεισε εκεί.
ιι) Προφανώς όταν κάθισα, δεν είπα στον κ. Ζιώγα να παίξει τον πύργο του, γιατί αυτό ήταν αυτονόητο. Η συζήτηση άρχισε μετά από την παράκλησή του για ζαντούμπ (κάτι το οποίο συνειδητά γράψατε λανθασμένα, αφού πριν αναρτήσετε το άρθρο, σας το είχε επισημάνει ο κ. Παργινός)
ιιι) Η δεύτερη λύση που προτείνετε, θεωρώ ότι είναι τουλάχιστον απαράδεκτη και θα την έκανε μόνο ένας τραμπούκος. Δηλαδή να έπαιρνα τον πύργο του κ. Ζιώγα, να τον έβαζα στο θ1 και να του πάταγα και το ρολόι!!! Γι' αυτό υπάρχουν οι διαιτητές, για να απευθυνόμαστε σ' αυτούς όταν κάποιος παραβιάζει τους κανονισμούς.
ιv) Ο καλός δημοσιογράφος παρουσιάζει τα γεγονότα ανεπηρέαστος από συμπάθειες και αντιπάθειες, κάτι το οποίο εσύς κ. Καίσαρη αποφεύγετε συστηματικά.
Κλείνοντας, θα ήθελα να ζητήσω συγγνώμη, από όλους όσους επηρεάστηκαν σκακιστικά την ώρα της διαμάχης και να σας μεταφέρω πως και για εμένα, αλλά και για τον κ. Ζιώγα το θέμα έχει λήξει και θεωρούμε πως δημιουργήθηκε, λόγω του πάθους και των δύο μας για τη νίκη.
Δεν ήθελα να βάλω ονόματα γιατί αυτό που έγινε ήταν πολύ άσχημο και δεν πρέπει να επαναληφθεί.
1) Δεν αλλοιώνω εγώ την αλήθεια αλλά εσείς οι δύο αλλοιώσατε τα αποτελέσματα! Όταν ξεκίνησαν οι φωνές σας μέσα στην αίθουσα, οι περισσότεροι παίχτες από την Κέρκυρα έστησαν στις παρτίδες τους…
2) Δεν είχε καμία σημασία το αποτέλεσμα τις παρτίδας Ζιώγας – Παππάς γιατί τα Γιάννενα είχαν ήδη περάσει στην α Εθνική. Άρα και η παρτίδα μεταξύ σας δεν είχε κανένα νόημα.
3) Φυσικά και δεν με ενδιαφέρει τι ειπώθηκε πάνω στην παρτίδα ούτε από την μία πλευρά ούτε από την άλλη. Προσπάθησα να δώσω χιουμουριστική διάθεση σε ένα τραγικό γεγονός. Εγώ ήμουν μπροστά και άκουγα. Ο κ. Βασίλης δεν ήτανε…
4) Και η δεύτερη λύση έχει χιουμουριστική διάθεση και σκέψου ποιος θα μπορούσε να το κάνει…
5) Το εσύς γράφετε έτσι -- > εσείς! Όχι για να μην λένε μερικοί ότι μόνο εγώ κάνω λάθη…
6) Θετική η συγνώμη και συγχαρητήρια για την αποδοχή του λάθους. Φυσικά αυτό έπρεπε να γίνει πριν από το άρθρο μου αλλά, εντάξει. Η άλλη πλευρά ούτε φωνή ούτε ακρόαση…
7) Δεν είναι το πάθος για νίκη, αλλά είναι ο εγωκεντρισμός που σας τύφλωσε και τους δύο με αποτέλεσμα να μην σεβασθείτε τους υπόλοιπους αγωνιζόμενους.
8) Δεν ξέρω αν είμαι «δημοσιογράφος», την πλάκα μου κάνω με το μπλοκ και προσπαθώ να κάνω κάτι ευχάριστο για τον κόσμο και για μένα. Ο καλός δημοσιογράφος ξέρει να λέει και να αντιμετωπίζει την αλήθεια. Δεν μπορώ να πω ότι μου είσαι συμπαθής και γενικά προσπαθώ να σε αποφεύγω. Ένας ακόμη λόγος ήρθε να προστεθεί από την άσχημη συμπεριφορά του σαββατοκύριακου. Και γενικά γίνεσαι το επίκεντρο όταν συμβαίνουν άσχημα γεγονότα.
9) Οι διοργανωτές δεν ήξεραν τι ακριβώς πρέπει να κάνουν ή πώς να αφήσουν τον κόσμο-αθλητές ευχαριστημένους. Συντάσσω ήδη μια επιστολή που θα τους στείλω, με προτάσεις – βελτιώσεις για το πρωτάθλημα. Φυσικά δεν θα δημοσιοποιηθεί.
10) Επιμένω ότι πρέπει να τιμωρηθείτε και οι δύο. Φυσικά ο ένας για την απαράδεκτη συμπεριφορά να μην παίξει το κομμάτι που έπιασε και ο άλλος γιατί ξεκίνησε να φωνάζει. Θετική η συγνώμη, αλλά «από τότε που ανακαλύφθηκε η συγνώμη, χάθηκε το φιλότιμο…» Έτσι λέει ο λαός.
Επειδή ήμουν και εγώ παρών στη διαμάχη μεταξύ των δύο παιχτών, θα ήθελα να πάρω και εγώ θέση σε αυτά που λέγονται και γράφονται, διότι νομίζω ότι τα γεγονότα παρουσιάζονται από τη μία μόνο πλευρά του νομίσματος.
Κατ’ αρχάς, η μη αναφορά των ονομάτων των παιχτών «γιατί αυτό που έγινε ήταν πολύ άσχημο και δεν πρέπει να επαναληφθεί» δεν νομίζω ότι προστατεύει τους παίχτες, διότι το συγκεκριμένο συμβάν είναι πολύ γνωστό σε όλους. Δεύτερον, εάν δεχτούμε την λογική ότι το αποτέλεσμα της παρτίδας του Παππά με τον Ζιώγα δεν είχε καμία αξία από τη στιγμή που είχε κριθεί ήδη η πρόκριση, τότε, με την ίδια λογική, δεν είχε καμία αξία και σημασία το αποτέλεσμα και στις παρτίδες των υπολοίπων! Όλοι έπαιζαν για πλάκα! Δεν είναι έτσι φυσικά τα πράγματα, ούτε προσπαθώ βέβαια να υποβαθμίσω το γεγονός, αλλά όταν παίζεις μια επίσημη παρτίδα και μάλιστα εκπροσωπείς την πρώτη σκακιέρα του συλλόγου σου, τότε το αποτέλεσμα της αναμέτρησης έχει αξία, ακόμα και αν η συνάντηση των ομάδων είναι απλά διαδικαστική.
Από την άλλη μεριά, είναι βέβαιο ότι κανένας από τους διαφωνούντες δεν χειρίστηκε σωστά την υπόθεση. Καταλαβαίνουμε νομίζω όλοι, ότι είναι πολύ λυπηρό να δηλώνουν οι παίχτες από την Κέρκυρα ότι επηρεάστηκαν από τη λογομαχία του Παππά με τον Ζιώγα. Όποιος όμως έχει παίξει αγωνιστικό σκάκι, ξέρει πολύ καλά ότι εντάσεις κατά τη διάρκεια ενός αγώνα είναι δυνατό να υπάρξουν. Επαναλαμβάνω βέβαια, ότι σε καμία περίπτωση δεν επικροτώ αυτά που έγιναν. Φταίνε αναμφισβήτητα και οι δύο παίχτες. Δεν έχει σημασία ποιος έχει περισσότερο ή λιγότερο δίκιο από τον άλλο, διότι η συμπεριφορά και των δύο δεν ήταν η πρέπουσα.
Σίγουρα όμως δεν μπορούμε να ρίξουμε στην πυρά τους παίχτες, ούτε να το παίζουμε δικαστές. Σε αυτό το σημείο ακριβώς θέλω να καταθέσω την διαφωνία μου, όσο αφορά δηλαδή την πρόταση περί της τιμωρίας των δύο παιχτών. Η άποψη: «Να μην έχουν δικαίωμα συμμετοχής, και οι δύο, σε διάφορες εκδηλώσεις της ένωσης τους.» συνιστά ένα είδος αφορισμού. Θεωρώ λοιπόν, ότι δεν πρέπει να δημιουργείται κλίμα φανατισμού από κανέναν και αν τυχόν τίθεται θέμα παραπομπής των παιχτών, να αφήσουμε τα αρμόδια όργανα της τοπικής επιτροπής να κάνουν ανεπηρέαστα τη δουλειά τους.
Κλείνοντας, ας δούμε το επόμενο απόσπασμα: «Είναι μια τιμωρία για το καλό τους! Εμείς τους αγαπάμε όλους ακόμη και με τα ελαττώματα τους, όμως αν αυτοί δεν θέλουν διορθώσουν τα ελαττώματα τους, θα πρέπει να τους απομακρύνουμε από το υγιές κοινωνικό σύνολο του σκακιού. Υπάρχουν και άλλα αθλήματα, όπως το ποδόσφαιρο που μπορεί να πάει κάποιος στην εξέδρα και να φωνάξει, να βρίσει, να πετάξει κέρματα κτλ… Στο σκάκι δεν θέλουμε τέτοιες συμπεριφορές! Και κανένας γονιός δεν θα ήθελε να αφήνει το παιδί του σε έναν χώρο όπου κάποιοι τσακώνονται, μαλώνουν ή φωνάζουν.» Όπως ανέφερα και προηγουμένως, δεν πρέπει να είμαστε λάβροι, ούτε να ανεβάζουμε χωρίς λόγο τους τόνους. Βέβαια, χαίρομαι που ο συγγραφέας του παραπάνω κειμένου προασπίζεται την ευγενή άμιλλα εντός του αγωνιστικού χώρου, παρόλο που σε άλλο άρθρο του υποστηρίζει την μη χειραψία, πριν από την έναρξη του αγώνα, εάν για κάποιο λόγο δεν συμπαθεί τον αντίπαλο του!
Υ.Σ Η πανελλήνια ένωση φιλολόγων, μετά από όσα είδε να διαδραματίζονται στα κείμενα που αναρτήθηκαν, προσφέρει δωρεάν μια γραμματική και ένα συντακτικό της νεοελληνικής γλώσσας σε κάθε ενδιαφερόμενο!!
Α) Δεν νομίζω ότι τα γεγονότα παρουσιάσθηκαν μόνο από την μια μόνο πλευρά. Ήδη στο παρόν άρθρο έχουν απαντήσει άτομα και από την Πρέβεζα και από τα Γιάννενα.
Β) Δεν έγινε αναφορά των ονομάτων έπειτα από την απόφαση της συντακτικής επιτροπής του μπλοκ. Η μη αναφορά των ονομάτων δεν είχε σκοπό να προστατέψει τους παίχτες, αλλά το πρωτάθλημα!
Γ) Ναι ίσως δεν είχε ιδιαίτερη αξία το αποτέλεσμα σε όλες τις παρτίδες μιας και η πρόκριση για την Α εθνική είχε ήδη κριθεί, όμως η Κέρκυρα με την Ηγουμενίτσα παίζανε για την δεύτερη θέση. Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι μόνο δύο παίχτες ενόχλησαν ένα ολόκληρο κοινωνικό σύνολο! Και φυσικά επηρεάστηκα και οι παίχτες της Ηγουμενίτσας και της Κέρκυρας. Οι εντάσεις πάνω στην σκακιέρα υπάρχουν και θα υπάρχουν. Το σκάκι είναι ένα πολεμικό παιχνίδι. Πάνω στην μάχη, πάνω στην παρτίδα, σκέφτομαι μόνο ένα πράγμα. Πώς θα τον κερδίσω. Θέλω να κάνω ρουα ματ! Αλήθεια AL γνωρίζεις τι πραγματικά σημαίνει αυτό στα Ελληνικά;
Όμως αυτά τα συναισθήματα είναι μόνο κατά της διάρκεια της παρτίδας. Και φυσικά υπάρχουν κανόνες συμπεριφοράς. Μετά την πατρίδα μπορείς να είσαι φίλος. Στην παρτίδα όμως είναι ο εχθρός. Ο αντίπαλός σου. Όποιος λέει ότι παίζει σκάκι και δεν θέλει να κερδίζει, ή λέει ψέματα ή δεν παίζει καλά.
Δ) Τιμωρία. Αν έχεις έναν σκύλο που κάνει την ανάγκη του μέσα στο σπίτι σου και δεν τον μαλώσεις ποτέ, απλά θα συνεχίσει να το κάνει! Το να «φάει πάγκο» ένας παίχτης δεν του κάνει κακό. Δεν τον ρίχνει στην πυρρά, αλλά τον κάνει να σέβεται την ομάδα του, τους συμπαίχτες του, τους αντιπάλους του, το πρωτάθλημα που παίζει κτλ…
Δεν πρόκειται να επέμβει καμία τοπική επιτροπή για να επιβάλει κάτι. Αν δεν νοιώθουν οι ίδιοι οι παίχτες ότι πρέπει να τιμωρηθούνε, αν οι ίδιοι δεν ντρέπονται γι’ αυτό που έγινε, τότε πιστεύουν πως δεν έσφαλαν. Και εκεί θα έπρεπε να επέμβουν οι σύλλογοί τους και να τιμωρήσουν με ομοφωνία. Εγώ εξάλλου πρόταση έκανα δεν επέβαλα κάποια τιμωρία.
Τουλάχιστον η μια πλευρά ζήτησε δημόσια συγνώμη. Αυτό είναι θετικό.
Ε) Καλώς ή κακός είμαι άνθρωπος ειλικρινής και λέω πάντα αυτό που λέω ή σκέφτομαι. Αυτό με έχει βοηθήσει να έχω πολύ λίγους αλλά πραγματικούς φίλους! Δεν μπορώ να κάνω πράγματα που δεν πιστεύω ή δεν νοιώθω.
Όταν κάποιος δεν με σέβεται, δεν σέβεται την ελευθερία μου και δεν σέβεται το δικαίωμα μου να αγωνισθώ σε μια αίθουσα με ησυχία τότε έχω κάθε λόγο να τον αντιπαθώ και να μην θέλω να του δώσω το χέρι μου στην μεταξύ μας αναμέτρηση.
ΣΤ) Ευχαριστώ και για την γραμματική και για το συντακτικό! Η ένωση φιλολόγων μπορεί να μου τα αποστείλει ταχυδρομικός ή να τα παραδώσει στα γραφεία του συλλόγου.
Επίσης θα ενδιαφερόμουνα και για δωρεάν μαθήματα ορθογραφίας! Θα ήταν χρήσιμα.
Μήπως όμως η ένωση φιλολόγων και γενικότερα οι περισσότεροι φιλόλογοι δεν κάνει καλά την δουλειά της και φτάσαμε ως εδώ; Μήπως οι ίδιοι οι φιλόλογοι δεν μας μαθαίνουν στα παιδιά, «τα σωστά Ελληνικά», επειδή οι ίδιοι αδιαφορούν ή επειδή ο ίδιοι δεν γνωρίζουν;
Προσωπικά δεν έχω κατηγορήσει ποτέ κανέναν μαθητή μου ότι δεν παίζει καλό σκάκι. Πιστεύω ότι το μεγαλύτερο μέρος ευθύνης το φέρει ο δάσκαλος. Προσωπικά έδειχνα μεγάλη αδιαφορία στα Ελληνικά και την ιστορία. Προτιμώ το σκάκι! :)
@Al : "Καταλαβαίνουμε νομίζω όλοι, ότι είναι πολύ λυπηρό να δηλώνουν οι παίχτες από την Κέρκυρα ότι επηρεάστηκαν από τη λογομαχία του Παππά με τον Ζιώγα."
Να ζητήσω συγνώμη τότε που με ενόχλησαν και με επηρέασαν οι φωνές, και συγνώμη που σας το δήλωσα. Θα έπρεπε μάλλον να το αγνοήσω και να σιωπήσω, καθώς είναι απόλυτα λογικό να παίρνει κάποιος ΑΝΑΚΛΗΣΗ σε επίσημη. Έχετε δίκιο. Σας ευχαριστώ που μου δώσατε την ευκαιρία να οξύνω και να αναπτύξω τις δυνάμεις αυτοσυγκέντρωσης μου μέσα από τις λογομαχίες.
Να προτίνω κιόλας να το καθιερώσουμε σε όλους τους αγώνες. Σκάκι με φασαρία! Γιατί είναι λυπηρό κάποιος να επηρεάζεται!!
Το απόσπασμα που παραθέσατε κυρία Viruswitch, δηλώνει με σαφήνεια και καθαρότητα τα εξής: Ότι είναι λυπηρό δηλαδή το γεγονός ότι επηρεάστηκαν οι παίχτες από την Κέρκυρα, άρα είναι λυπηρό ό,τι έγινε εν γένει. Δεν υπολανθάνει κανένας υπαινιγμός ή κάποια μορφή ειρωνείας σε αυτό που έγραψα, όπως βέβαια και σε όλο το κείμενο που ανάρτησα. Συνεπώς, δεν μπορώ να καταλάβω για ποιο λόγο είχατε αυτήν την αντίδραση.
κ. Μπενάτση, έτσι όπως το γράψατε μπορεί εύκολα να ερμηνευτεί ότι "επηρεαστήκαμε, και κρίμα, γιατί δεν έπρεπε, αφού όλοι οι αγώνες έχουν εντάσεις". Τώρα αν εσείς ενοούσατε "επηρεαστήκατε, και κρίμα γιατί είναι λογικό να επηρεάζεστε" τότε παρερμήνευσα!
Κυρία Κοντίνη, αντιλαμβάνομαι ότι, με όσα λέτε, δεν έχετε κατανοήσει την ουσία του θέματος για το οποίο γίνεται λόγος.
Προφανώς, δεν έγραψα στο σάιτ για να σχολιάσω τα συναισθήματα των παιχτών της Κέρκυρας, ούτε βέβαια για να σχολιάσω το δικό σας ποστ. Ήθελα απλά, να διατυπώσω την διαφωνία μου, όσο αφορά την κριτική που ασκήθηκε στους παίχτες. Δεν ξέρω αν το προσέξατε, αλλά έγινε λόγος για αποκλεισμό των παιχτών από την ένωση. Δεν υπερασπίζομαι τους παίχτες φυσικά, θεωρώ όμως ότι σε όλα τα πράγματα πρέπει να υπάρχει ένα μέτρο. Δηλαδή, όσο κατακριτέο και αν ήταν το περιστατικό, δεν μπορούμε να χώσουμε τους παίχτες στην ψησταριά! Αυτό ήθελα να πω. Από κει και πέρα, το να συζητάμε εκ των υστέρων, αν «επηρεαστήκαμε» ή «επηρεαστήκατε», νομίζω ότι είναι εκτός θέματος.
κ. Μπενάτση,
όταν αναφέρεστε στην Κέρκυρα αυτόματα σχολιάζετε τα συναισθήματα των παικτών της. Η κριτική που ασκήθηκε ποσως με αφορά, εγώ έγραψα εδώ για να δώσω μια αντικειμενική μαρτυρία του γεγονότους. Ο καθένας μπορεί να μιλάει για ότι θέλει, δεν νομίζω ότι οι αρμόδιοι επηρέαζονται τόσο εύκολα από τα ιστολόγια στο να λάβουν αποφάσεις. Και έτσι δε μπορώ να καταλάβω το φόβο σας. Δεν μπορεί να υπάρχει μέτρο στη περιγραφή της πραγματικότητας. Ούτε μπορεί να αρνηθεί κανείς αυτό που έγινε. Η ουσία του θέματος δεν είναι να προστατεύσουμε ή να κατηγορήσουμε κανέναν. Και για αυτό με αφήνει αδιάφορη η κριτική που έγινε από τον συγγραφέα του ιστολογίου. Η ουσία είναι να λάβουμε τα μέτρα μας για να μην δημιουργηθούν ξανά οι ίδιες συνθήκες που οδήγησαν σε πρόσφορο έδαφος για τέτοιου είδους συμπεριφορές. Και οι συνθήκες έχουν να κάνουν με την ελαστικότητα της διοργάνωσης. Απλά και αντικειμενικά. Αυστηρή διαιτησία, εφαρμογή των κανόνων. Αυτή είναι η ουσία.-
Δημοσίευση σχολίου