Social Icons

Παπαράτσι


Το σκάκι είναι ένα πνευματικό παιχνίδι, το οποίο μπορούν να παίξουν όλοι οι άνθρωποι ανεξαρτήτως ηλικίας, σωματικής διάπλασης και κοινωνικής τάξης. Είναι ένα παιχνίδι που διδάσκει την ευγενή άμιλλα, τον σεβασμό και την πειθαρχεία. Βοηθάει στην ωρίμανση και την απόκτηση υπευθυνότητας. Διευκολύνει την συμμετοχικότητα, την κοινή προσπάθεια και την κοινωνική ένταξη.
Όλη αυτή την πολύ όμορφη εικόνα μπορούν να καταστρέψουν κάποιοι, μέσα σε πολύ λίγα λεπτά…


Όχι, δεν είναι κάποιοι που θέλουν εσκεμμένα να καταστρέψουν την εικόνα του σκακιού, όμως δεν έχουν διδαχτεί ή δεν έχουν κατανοήσει όλες τις παραπάνω αρετές του σκακιού και τυφλώνονται από τον εγωισμό τους, που τους οδηγεί σε ακραίες αντιδράσεις.
Πρόσφατα σημειώθηκε ένα εξαιρετικά δυσάρεστο περιστατικό. Σε έναν αγώνα όπου οι αναμετρήσεις είχαν περισσότερο τυπικό χαρακτήρα, γιατί είχε ήδη κριθεί το αποτέλεσμα.
Λόγος διένεξης: ΚΑΝΕΝΑΣ!
Ο παίχτης με τα λευκά (Λ), κάποια στιγμή πιάνει τον πύργο του, τον μετακινεί σε ένα τετράγωνο και τον ξαναφήνει στο τετράγωνο που ήτανε. Ο παίχτης με τα μαύρα (Μ), ο οποίος ήταν όρθιος, τρέχει στην σκακιέρα του και αρχίζει να φωνάζει. Και οι δύο παίχτες, με πλούσιο λεξιλόγιο και χειριζόμενοι άπταιστα την ελληνική γλώσσα, επαναλάμβαναν:
(Μ) – Θα παίξεις τον πύργο!
(Λ) – Όχι δεν θα παίξω τον πύργο!
(Μ) – Θα παίξεις τον πύργο σου λέω!
(Λ) – Όχι δεν θα παίξω τον πύργο σου λέω!
(Μ) – Σου είπα θα παίξεις τον πύργο!
(Λ) – Σου λέω δεν θα παίξω τον πύργο!

Και όλος αυτός ο διάλογος συνεχίστηκε για δέκα λεπτά περίπου ΜΕΣΑ στον χώρο των αγώνων και ενώ οι υπόλοιποι παίχτες συνέχιζαν, δηλαδή προσπαθούσαν να συνεχίσουν τους αγώνες τους.

Τι θα γινόταν αν κέρδιζε ο (Μ); Τίποτα. Δεν θα άλλαζε το αποτέλεσμα της ομάδας του.

Τι θα γινόταν αν κέρδιζε ο (Λ); Τίποτα. Δεν θα άλλαζε το αποτέλεσμα της ομάδας του.

ΓΙΑΤΙ έγινε αυτό; Γιατί ο (Λ) δεν παραδέχτηκε ότι έκανε μια λάθος κίνηση που χάνει το παιχνίδι. Γιατί ο (Μ) δεν μπορούσε να φερθεί πολιτισμένα, να σταματήσει το ρολόι του και να αναφέρει το γεγονός στον αρχηγό του. Γιατί όταν θέλουμε κάτι δεν φωνάζουμε περισσότερο, αλλά χρησιμοποιούμε επιχειρήματα! Για οποιαδήποτε διαφωνία έχουμε με τον αντίπαλό μας σταματάμε το ρολόι και καλούμε τον διαιτητή. Τίποτα περισσότερο και τίποτα λιγότερο. Στο ομαδικό πρωτάθλημα απλά το αναφέρουμε στον αρχηγό μας και αυτός αποφασίζει.

Η συμπεριφορά και των δύο παιχτών είναι απαράδεκτη, ο (Λ) ξεκίνησε να προκαλεί και ο (Μ) ξεκίνησε να φωνάζει. Και οι δύο δώσανε ένα πολύ κακό παράδειγμα συμπεριφοράς το οποίο πρέπει να τιμωρηθεί.

Εφόσον οι ίδιοι δεν έχουν το σθένος να στείλουν μια απολογητική επιστολή προς τον αντίπαλό τους, μιας και οι δύο έσφαλαν, απολογητική επιστολή προς τα σωμάτια τους και τους υπόλοιπους σκακιστές που συμμετείχαν στο πρωτάθλημα, θα πρέπει να έρθουν στην δύσκολη θέση οι ομάδες τους και να επιβάλουν ποινή – αποκλεισμό για τους προσεχείς μήνες. Να μην έχουν δικαίωμα συμμετοχής, και οι δύο, σε διάφορες εκδηλώσεις της ένωσης τους.

Παράβαση που δεν τιμωρείτε συνεχίζει να υφίσταται και παρακινεί κι άλλους να διαπράξουν τα ίδια σφάλματα.

Σίγουρα θα τους κάνει καλό να δούνε πώς συμπεριφέρονται και την αγωγή που δείχνουν τα παιδιά της περιοχής τους!
Βλέποντας τους αγώνες ως θεατές:
Ο (Λ) θα διαπιστώσει πώς ακόμη και ένα παιδί κάτω των δέκα ετών μπορεί να σκεφτεί και να αποφασίσει υπεύθυνα πριν κουνήσει ένα κομμάτι.
Ο (Μ) θα διαπιστώσει πώς η ομάδα είναι πιο σημαντική από το αποτέλεσμα που θα κάνει ο ίδιος στην σκακιέρα του.
Είναι μια τιμωρία για το καλό τους! Εμείς τους αγαπάμε όλους ακόμη και με τα ελαττώματα τους, όμως αν αυτοί δεν θέλουν διορθώσουν τα ελαττώματα τους, θα πρέπει να τους απομακρύνουμε από το υγιές κοινωνικό σύνολο του σκακιού. Υπάρχουν και άλλα αθλήματα, όπως το ποδόσφαιρο που μπορεί να πάει κάποιος στην εξέδρα και να φωνάξει, να βρίσει, να πετάξει κέρματα κτλ… Στο σκάκι δεν θέλουμε τέτοιες συμπεριφορές! Και κανένας γονιός δεν θα ήθελε να αφήνει το παιδί του σε έναν χώρο όπου κάποιοι τσακώνονται, μαλώνουν ή φωνάζουν.

Προτάσεις – άλλες συμπεριφορές:

Αν για παράδειγμα στην θέση του μαύρου κάθονταν ένας άλλος σκακιστής των Ιωαννίνων θα αντιδρούσε κάπως έτσι.

Σκακιστής Α) Θα εκνευριζόταν. Ίσως θα κοκκίνιζε από τον θυμό, γιατί ο (Λ) δεν τον σέβεται και προσπαθεί να τον εξαπατήσει. Θα σταματούσε το ρολόι. Θα πήγαινε στον αρχηγό της ομάδας του. Θα του ζητούσε ευγενικά να μιλήσουνε, για να του εξηγήσει τι συνέβη. Θα περίμενε από τον αρχηγό της ομάδας του, που είναι ένα πρόσωπο κύρους και γνώστης των κανονισμών, να λύσει το πρόβλημα σε συνεργασία με τον αρχηγό της αντίπαλης ομάδας και τον διαιτητή. Το πιθανότερο ήταν ο (Λ) να αναγκαστεί να παίξει την κίνηση και να χάσει την παρτίδα.
Σκακιστής Β) Θα τον κοιτούσε απορημένος. Θα χαμογελούσε γιατί ξέρει ότι αφού έπιασε τον πύργο του πρέπει να τον κουνήσει, άρα έχει χάσει ήδη την παρτίδα. Μόλις ο (Λ) θα άφηνε τελικά τον πύργο του στο ίδιο τετράγωνο, θα έπιανε τον πύργο, θα τον τοποθετούσε στο τετράγωνο που πήγε να τον παίξει ο (Λ), θα του πατούσε και το ρολόι και θα σκέφτονταν σαν να μην συνέβαινε τίποτα. Το πιθανότερο ήταν να εκνευρίζονταν πιο πολύ ο (Λ) και να ξεκινούσε αυτός να φωνάζει. Αυτή θα ήταν η στιγμή που παίχτης με τα μαύρα κομμάτια απλά θα καλούσε τον αρχηγό του να επέμβει
Δημοσίευση σχολίου